2008/02/09

سكون عاشق

-
ليه برغم كل المشاعر اللى جواك , مش بتلاقي كلام تقوله وإنت قدامها ؟؟ ... ليه برغم احساسك ان كلام كتير مخنوق جواك .. بتلاقي نفسك ساكت ومش قادر تتكلم ؟؟ ... حاولت تبرره كتير .. اوقات كنت بتحس انك محتاج بس انك تسمع صوتها .. و احيانا كنت بتحس انك مش محتاج غير تبصلها .. اوقات كنت بيبقى نفسك تخليها تكلمك وتحكيلك عن حياتها .. كنت ساعتها بتسكت و متتكلمش .. لكن لإمتى هتفضل كده ؟؟ لأمتى هتفضل ساكت ... وقت طويل بيمر .. مفيهوش غير صوت الهوا حواليكو وبس .. محدش بيحاول يتكلم .. و كل ما اللحظات دي بتمر .. القلق جوايك بيزيد .. اوي .. خايف تكون بتقنع نفسك بمبررات غلط .. خايف تكون قريب منها .. و هيه بعيده اوي عنك .. خايف تخسرها .. خايف تخسر نفسك
-
لمستك نسيت الحياه .. وانت اللى بحلم أعيش يوم معاه
والليله هيه البدايه و خليك معايا .. ده عمري الليله دي ابتدى
ولازم نعيش يالا قرب كمان
تعالى حبيبي لأبعد مكان
ننسى اللى ضاع من إيدينا .. نعيش بس لينا
خلاص اللى جوانا بان
-
يتهمونني دوما بالاستفزاز .. بالبرود .. بقسوة القلب وفتور المشاعر .. ربما لأنه الانطباع الذي اتركه غالبا في مقابلاتي الاولى مع الآخرين .. أعلم جيدا أنني لست هذا الشخص ولا تلك هي تركيبتي .. لكنني أعلم أيضا أن من حقى أن احتفظ بعذرية مشاعري و شباب أحاسيسي لحب حياتي فقط .. فكما الفتاة تختزن كافة مشاعرها وكامن عاطفتها لزوجها .. فأرى الرجل أولى أن يختزن مشاعره وأحلامه لفتاته و حب حياته فقط .. التى تنتظر دوما عطف حبيبها بشيء من القلق .. ربما تشعر أن الرجل يفنى تلك المشاعر طوال فترات مراهقته ما بين هذه الفتاة وتلك .. لكنني اليوم أعلمكى حبيبتي أننى أحمل كافة ذكرياتى البكر .. و أحلامي الوليدة .. بين أضلعي .. لن أمنحها إلا لكي .. ولن أقدمها إلا هديه ابتغى بها سعادتك .. فأنتى حبي و حلمي و كل أيامي
-
-
-
لمستك .. عمرو مصطفى
-

10 comments:

RARA said...

السلام عليكم
انا مليش خبره بالابراج اوي بس فعلا من سمات برج العقرب ان هما بيتفهمه غلط وغير كده علاقت الناس بيهم نوعين يااما ناس بتحبم جدا يا اما بتكرهم المهم انا مش جايه اتكلم على الابراج بس بجد اللي انت بتقوله دا اي واحد بيحب او واحده بتحب بيحسوا بيه بس انا عن نفسي بقول كفاياه نظره حب دي بالدنيا وعجبني اوي كلامك عن المشاعر وفعلا اجمل هديه الواحد ممكن يفدمها لحببته او واحده تقدمها لحبيبها ..!؟

white Angel said...

عزيزي

لو هي دي وجهة نظرك الحقيقه فبجد انا احترم جدا اي رجل يرقي لمثل هذا المستوي من التفكير واحترام الذات

انت قولت في البوست دا كلام اقل ما يوصف به بأنه كلام في غاية الرقي والاحترام وهذا لا ينبع سوي من شخص علي نفس مستوي هذا الكلام

انا النهارده بقول كلام كبير لانك بجد انسان بتعارف ازاي تحترم ذاتك

بجد بجد تحياتي
بوست رائع

n said...
This comment has been removed by the author.
Dr.TANTAWY said...

rara

اللى اعرفه ان برج العقرب هوه اللى متطرف في عواطفه , يا اما يحب جدا يا اما يكره جدا .. مبيعرفش يكون حالة وسط بين الاتنين

عموما شكرا على تعليقك و اهلا بيكي

Dr.TANTAWY said...

white angel

عزيزتي

انا متعودتش اكتب حاجه مقصدهاش :) يعني هيه دي وجهة نظري

اشكرك على كلماتك .. تنفع تتعمل بوست بصراحه ههههه

المفروض بقه اتنطط وافرح بنفسى اوي

شكرا مره تانيه

CALM CAT said...

ايه يبنى الكلام ده ؟ انت فعلا مش معقول
نفسى كل الدفعه تقرا الموضوع ده عشان تعرف قد ايه انت شخص حساس ومفيش زيك
معظم البنات كانت فعلا بتاخد عنك الانطباع اللى بتقول عنه فى الاول لكن صدقنى كلنا كنا عارفين انك شخص محترم جدا و طيب جدا و معتقدش انى فيه واحده ممكن تكون عرفتك واتكلمت معاك او حتى متكلمتش و تكون مش بتحترمك او بتعزك يا دكتور
كلامك ده اكيد زود معزتك جوانا و احترامنا ليك و لافكارك وانا شخصيا مش هفوت حفله التخرج من غير ما اسلم عليك و اعرفك بنفسى عشان لما اكتبلك تعليق بعد كده تكون عرفتنى و لو مكانش الموضوع يضايقك انا هدى المدونه لكل اللى اعرفهم عشان مواضيعك جميله و تستحق ان الناس تقراها وتشوفها
ياريت يكون تقديرى واعجابى بمدونتك وصلك وياريت الظروف تسعفنى انى اشوف حضرتك واتكلم معاك

CALM CAT said...

نسيت اقولك

ربنا يحفظك لاهلك وكل اصدقاءك والناس اللى بتحبك

ألوان الطيف said...

أنت عاشق قلما يجود الزمان بمثله
فهنيئا لمعشوقتك انا بحسدها

Dr.TANTAWY said...

calm cat

شكرا على الدعوه والمجاملات الكتير دي

تحياتي

Dr.TANTAWY said...

الاميره النائمه

لا تحسديها ولا حاجه :) على ايه يعني .. خلى الطابق مستوور