2008/01/19

happy anniversary

-
اليوم .. يكون عام كامل قد مضى على هذه المدونه
-
اليوم .. اشعر وسط هذه التدوينات التى سجلتها .. اننى شخص متناقض .. يحب .. لكنه يخاف .. رغم ان الحب قادر على منح قوة لا ترد .. و ايجاد سبل جديده لا يتوقعها الاخرون .. مشاعر متناقضة سجلتها .. لحظات كانت في مجملها خيالا .. لكنها الواقع بعينه .. كلمات آلمتنى .. جرحتني .. احيتنى بعدما أماتتنى .. دفعتنى .. بل أقول .. رسمتنى من جديد
-
اليوم .. اشعر اننى لازلت قادرا على تسطير الاف الكلمات الاخرى .. عن تلك المشاعر التى تحيطك فتعميك .. و ترقد جوارك فتلهيك .. و تغيب عنك فتدميك .. لازلت اشعر اننى قادر على فهم مخططاته .. قادر على استيعاب دروسه .. قادر على التعايش معه .. قادر على معرفه سر وجوده و استمراره .. قادر على فهم النشوى التي يبعثها .. و الدفء الذي يولده .. قادر على فهمك .. ايها الحب
-
اليوم .. أتمنى ان تكون كلماتى قد لمست احدهم .. قد اثرت في آخر .. فما كنت يوما اكتب لنفسي فقط .. وددت لو انى تشاركت لحظاتي مع الاخرين .. يعيشون مثلها .. او يقبلون عليها .. وددت لو ان كلماتي تتحول نقاشات حاده .. لكننى كنت اضعف من ان اسمع نقد الاخرين او اواجهه .. فللحب كاريزما مستقله .. لاتقبل النقد او التجريح .. تشدو نحو الكمال .. ترفض الواقع ومبادءه .. تحلم بعالم لا يقبل المستحيل
-
اليوم اتمنى ان يكون الجميع سعيدا .. يعيش الحب .. يحلم بالحب
-
-
مشفتش حاجه بتنسي .. سنين العمر قبل لقاك
وشفت عنيك .. نسيت نفسي
بقيت عايش عشان أهواك

-
محستش إن ليـّه حياه .. بجد إلا لما حبيتك
حبيبي إنت اللى بتمناه .. ومصدقت إن أنا لقيتك

-
هتلقى عيوني زيك فين .. يا أغلى ما ليّه فالدنيا
شايلك جوه قلبي حنين .. وشوقي تحسه في عنيّه
-
-
اول حب / تامر سيف
-

6 comments:

white Angel said...

تصدق يا دكتور لو قولتلك اني عملت مخصوص مدونه علشان اقدر اعلقلك
بجد انت شخصيه جديرة بكل احترام وما يؤكد صدق ما اقول هو شجاعتك - والتي نادر ما اقابلها في عالم الرجال - واعترافك بحقيقة الامر -انك شخص متناقض-
بجد بحييك علي شجاعتك ولكن الاهم من الاعتراف هذا هو الخطوة التاليه لهذا الاعتراف بشرط ان تكون خطوة إيجابة تجاه من احببت.
مش تنسي تزورني(مدونتي ضمير حي) اه انا لسه مدونه مبتدئه لكن اكيد تعليقاتك حول ما اكتب ستضيف لي الكثير
تحياتي ,,,
وايت أنجل

HeBa said...

مرحبا ..

من فترة قادني محرك البحث لمدونتك

دخلتها بالصدفة لكنها لم تكن صدفة سيئة على الإطلاق .

جذبتني كلماتك وواصلت القراءة كثيرا بلا انقطاع

لقد مست كلماتك أشياء كثيرة داخلي أو بمعنى أصح عبرت عن أشياء أردت قولها لكني لم أمتلك قدرتك على التعبير .

منذ دخلت مدونتك أول مرة وأنا أدمنتها وصرت أمر بها يوميا لأرى جديدك.

تحياتي لك على مدونتك وأتمنى مزيد من التوفيق والسعادة لك

Dr.TANTAWY said...

white angel

أولا شكرا على موضوع المدونه ده :) بس المهم انك بتكتبي فيها و بتعبرى عن نفسك .. ده الاهم

انا متناقض اه :) بس للأسف الاعتراف بالمشكله مش اهم من حلها .. و انا عايز حلها

في الطريق لمدونتك اكيد :) و شكرا على الزياره والتعليق

Dr.TANTAWY said...

heba

مرحب بيكى

أشكرك على كلماتك و على ادمانك :) و اتمنى اكون دايما عند المستوى المطلوب و بانتظار تعليقاتك على البوستات دائمااااا

white Angel said...

انا قولت الاجابة يا دكتور لكن واضح انك قرأته بدون تركيز
انا قولتلك نصا الاهم من الاعتراف بالمشكله هو ان يكون هناك خطوة ايجابيه تجاه من احببت

تحياتي

Dr.TANTAWY said...

white angel

أنا قرات اجابتك كويس :) وقصدت اكرر جملتك تاني لأني عارف ان المطلوب هو خطوه ايجابيه .. لكنى لحد دلوقتي مش عارف ايه الخطوه الايجابيه .. يمكن لأني محكتش كل الموضوع ف مش هتقدري تفهميه .. لكن المقصود هو انك احيانا بتكوني عارفه ان حل المشكله مثلا انك دلوقتي تتحركي وتعملي حاجه ... لكن بتفضلى عاجزه لانك مش عارفه .. ايه الحاجه دي

ياريت تكوني فهمتي كلامي