2008/08/12

مش عايز اتعذب تاني

-
أنا مش عايزه أتعذب تاني .. أرجوك إبعد
إتعذبت كفاية معاك
مبقاش حضنك هوه مكاني .. مبقاش فاضل
حاجه تسيبني أعيش وياك

-
اعتقدت دوما أن الحب يورث الجنون .. لكنني لم اتخيل قط لحظات جنونه تلك .. صرت مهووسا بلحظات تتبعي لكِ .. محاولاتي المستميتة لسماع صوتكِ .. هروبي من نظرات الناس و همساتهم .. التردد الذي لايعرف طريقا للهروب من أيامك .. تصرفاتي الصبيانيه التي لم أتخيل يوما انى فاعلها ... رجل كبير صرت الآن .. لكنني لازلت اتخفى حتى أصل إليكي .. أتحضر لمفاجأتك .. أحاول جاهدا إخفاء باقة الورد التي أحملها خلف ظهري ... أتلفت يمينا ويسارا حتى لا يراني أحد يعرفني فيفاجئني ويخبركِ بعدها بوجودي .. أركض بين الشجيرات .. أتصبب عرقا .. توترا .. احاول طوال الوقت قتل لحظات التفكير التي تزيد هذا الجنون اشتعالا .. لكنني لم أقدر لحظة أن أوقفه ... جنون حبي لكي
-
زي مايوم علمت القلب إزاي يهواك
وإنت بتمشى علمّ قلبي إزاي ينساك
أنا مش حمل عذاب تاني
-
كنت أجهل سبب خوفى من الحديث إليها .. واكتفائي باختلاس النظرات إلى عيونها .. والتملي بضحكتها .. كنت العاشق الأول الذي لايحب قضاء الوقت فى الحديث إلى حبيبته .. وإن كنت أجهل فى البداية سبب هذا الخوف .. لكنني سريعا ما تنبهت إلى تلك الندبات التي يتركها الحديث معها فى قلبي .. فأي حب هذا الذي يشعر فيه الرجل أنه الأكثر احتياجا إلى حبيبته .. وأنه صار أوهن منها .. وأرق فى كلماته عنها .. انه صار يتسول كلمات الحب ونظرات الشوق فى عيونها .. أي حب هذا الذي تصر فيه الحبيبة على رسم حبيب جديد يختلف فى طباعه و صفاته عن حبيبها .. فقد تعلمت أن احب ما أشعر به مع حبيبتي وليس فقط ما أراه منها ... فلماذا لم تتعلم نفس الدرس ؟؟؟ .... أي حب هذا الذي يجعلك فى مجمل حديثك وافعالك متثاقلا على نفسك .. متخاذلا فى حقوقها حين تتعارض مع حقوق حبيبتك .. ومع هذا .. لاتزال حبيبتك تشعر بالتقصير منك .. والتخاذل الذي لاتنفك تصرّح به كل حين ... فماذا إن اجبـِـرت يوما على التجني عليها .. والتطاول على حق من حقوقها .. أتراها تقتلك أم تتركك
-
مبقاش جوايه .. مكان لجراح
مش قادره اتحمل
موّتو جوايا .. مش عايزه دموع
مش عايزه اكمل

-
يكفيني لحظات الألم تلك .. فما عاد الألم يجدي .. وما عادت لحظات الانتظار التي عوّلت عليها كثيرا تساندني .. فالحب لم يكن يوما صنفا من العذاب المستمر .. الذي يجعلك فى خضم ثورتك ضعيفا .. وفى قمة غضبك متخاذلا .. أرق تفقد معه قدرتك على النوم لساعة متواصلة .. فأفكارك صارت تعيقك .. وتوترك يقتل الأمل فى داخلك ... الحب كان دوما قوة تحركك للامام .. بنفس عزيزة وإيمان قويّ .. لكن حبكِ هذا مؤلم لأقصى الحدود .. فأرجوكِ اتركيني .. اقتليني .. لكن لا تدعى أنكِ تحبينني .. لأنك يوما لم تشعري بها
-
-
-
الكلمات من أغنية .. أنا مش عايزة / سميرة سعيد
-

8 comments:

CALM CAT said...

سلامتك من العذاب يا دكتر

كراكيب said...

يا فظييييييع
بوستين مرة واحدة وكمان طوال ورغي وكدة :) هههههه لالا استى عليا بقى اقوم اجيب الحتة تويكس واستمنجه كدة واجي اقرا

miro

كراكيب said...

انا جيت....

انا اصلا اصلا مدايقة وزعلانة ومكشرة ومعيطة وحالتي زي الوحشين
تقوم انت تيجي بإيه؟؟
انا مش عايزة اتعذب تاني
وتيجي بإيه كمااان؟؟
ببوست شرير دمعلي عينيا تاني من بعد ماسكتني وانا بعيط بالعافية
اقوم انا بقى اعمل فيك ايييه؟؟
ماعملش حاجة طبعا علشان انت عمو دكتور وانا مش هعرف اقولك حاجات شريرة
المهم بقى ايييييييييه عايزة اقولك
بوستك بجد هايل... فعلا فعلا فظيع

Fedaa AL Eslam said...

حلوة اوى البلوج ديه على فكره

Anonymous said...

وتوترك يقتل الأمل فى داخلك

ححححححححححح،، بس

مها ميهوووو

CALM CAT said...

حولت انساك ولا بنسا
كانى معاك هنا لسا
بكل هواك انا حسا
انا عايزاك

Rana Medhat said...

its friday an finally my weekEnd ;)

great blog doctor ; i really liked it all

maybe it`s my 1st time to comment but i finaly decided to have a blog accout and i am preparing to start blogging soon ;) take care of me

i think we dont feel how precious is someone as long as he is near to us , now we are all missing you doctor :(( hope you are doing well in your new job


with all my love and wishes ,
rana

Dr. Tantawy said...

CalmCat

الله يسلمك

==================

كركيب

تويكس .. ذوقك حلو والله .. بس واضح انك بخيله لأن المفروض تعزمي بصباع ولا حاجه
معلش لو البوست خلاكي تعيطي بس الموضوع مش مستاهل :)) جت سليمه

====================

fedaa eleslam

اشكرك واهلا بيكي ضيفه عزيزه

===============

أحسن تستاهل

ححححححححح هههههههه
خدي اى حاجه للحموضه .. ممكن زانتاك او قضيها ميوكوجيل شراب ههههه


==================

Rana

nice to meet ya dear frind ;)

i think u r gonna be great blogger , just do ur best and it will be very special and impressive :))))

Good Luck