2010/01/20

متعرفشي ليه

-
بخاف عليكي أوي
-
متعرفشي ليه .. فى وقت أما بحتاج حد جنبي أشتكي له
بتبقى إنت أول حد ييجي فى بالي أجيله
و تبقى إنت أول حد أفضفض يومها ليه
-
أخاف عليكِ .. بجنون ... أشعر دوما بأنكِ حبيبتي .. ابنتي .. أمي .. صديقتي .. حياتي كلها ... أخاف عليكِ .. خوفا يقيّد تحركاتي .. يصيبني بالاضطراب .. يؤرق عيوني .. يشتت خواطري .. خوفا يتحول إلى هوسٍ تصبح معه دقائقي ساعات بدونكِ ... ابعثر معه اوراقي وتتحور حياتي حولكِ .. استنفر معه كله طاقاتي .. اتنقل من مكان لآخر .. أترك أحداثا انتظرتها .. أنسى مواعيد رتبتها .. أهمل كثيرين من حولي .. أسبق خطواتي إليكِ ... ربما لأن خوفي عليكِ .. يفوق كل مشاعري الآخرى
-
متعرفشي ليه .. لو أبصلك مبشيلش عيني من عليك
وأول بأول .. كل حاجه بقولها ليك
وليه بس صوتي بيحلى لما بيناديك
و ليه بس إسمي بيحلى .. لو تندهلي بيه
-
أخاف عليكِ .. بجنون ... ربما لأنك مختلفة إلى اقصى الحدود .. حقا مميزة .. لا تملك فتاة أخرى ما تملكينه من جمال و رقة .. خفة ظل و ذكاء .. دلال و براءة .. تختلفين عن الآخرين فأشعر بنظراتهم إليكِ .. إعجاب اخشى تحوله لجنون .. حب أخشى تحوله لولع .. تتبع اخشى ان يتحول لمطاردة .. أعرف أنكِ تتعاملين مع الدنيا بنقاءك الأبيض .. بعيونكِ التي لا ترى من الحياة إلا شمسها و نورها .. أعرف أنكِ تتعاملين مع الدنيا ببراءتكِ وعفويتكِ .. بخيالك الذي يرى الدنيا عالما من الفضيلة لا يحوي مكانا للمخطئين ... أخاف عليكِ ... ربما لأنكِ خـُلقتِ لعالم آخر غير هذا الذي نعيشه ... عالم يحب بلا توقف .. يدمن الصدق و العدل .. لا يعرف الكُرهَ أو الخطايا .. عالم يخلو من المغرضين و ذوي النوايا السيئة .. عالم لا يمكن أن يكون إلا في عيونكِ ... عالم يجعلني أخاف عليكِ .. جدا
-
متعرفشي ليه .. بحس إنك إنت اللى بقيت مسؤولة منه
وأحس إنك إنت اللى أنا مسؤولة عنه
وأحس إن فيك شايفه اللى أنا بدوّر عليه
-
أخاف عليكِ ... بجنون ... ربما لأنني لن أسامح نفسي على أي مكروهٍ قد يمسكِ ... جراح قد تكون على بساطتها عميقة بالنسبة لكِ .. كلمات بسيطة قد تؤذيكِ .. نسمات مضطربة قد تؤلمكِ .. نظرات تحمل فى طياتها الغيرة قد تصيبكِ .. اعرف انك رقيقه .. حساسة .. مرهفة .. أعرف أنكِ قد لا تتحملين من الآخرين حماقاتهم .. أعرف أنني قد أقتل يدا تمسكِ .. قد أفقأ عينا تنظر إليكِ .. قد أمحو من الوجود كلمات تقصدكِ ... أنا خلفك دوما .. معكِ أينما كنتِ .. أمانكِ أنا .. سندكِ أنا ... و حبيبتي أنتِ
-
متعرفشي ليه .. أنا إزاي بقيت مبخافش و جريئة فى هواك
و بقدّر على الله ميتقدرش عليه معاك
و لو كان ده مش حب .. إنت قولي ده يبقى إيه
-
-
-
-
الكلمات من أغنية ... متعرفشي ليه / إليســــا
-
-

No comments: